dissabte, 8 de juny del 2013

Ruta pels voltants de la Ginesta (i II)

Seguim la ruta que vaig presentar en l'anterior entrada al voltants de la Ginesta, concretament a la cova del Calobre. Si seguim al camí oposat del que venim tornant a passar per per la mina d'aigua, el camí seguirà serpejant pel sender amb una pujada més pronunciada. En aquesta zona trobarem altres coves, on destacarà la del Siroll, ja que passarem per ella mateixa. Per trobar-la només caldrà seguir el camí en un punt en que es pot continuar recte o fer un gir pronunciat a la dreta, triarem aquesta segona opció. L'entrada d'aquesta cova té una alçada de 6 metres i una amplada de 1'5 metres que donen pas a una amplia galeria. La sala presenta diferents galeries als costats, però de mida massa petita com per entrar-hi. En aquesta cova s'hi ha trobat un penjoll de pedra treballada.
Entrada cova del Siroll

Prop d'aquest cova trobarem també la cova de l'Enric i una mica en direcció nord la cova alta, totes de molt difícil accés.
Tanmateix, seguirem pel sender on sortirem al camí de les aigües. Abans, però, encara veurem un altre espai molt singular.
Cova del Siroll

Aquest indret es troba en molt mal estat, per això seria bo de no anar sols per evitar ensurts.
Just al sortir del senderó arribarem al camí de les aigües que ens duria al Mas d'en Llord girant a l'esquerra o a la Coma i Montblanc a la dreta. Si seguim recte des d'on venim ens podem endinsar a un bosquet. Si anem seguint uns senderons mig perduts que es situen al peu dels singles podrem trobar el racó de l'hospital.
Aquesta cova de formació en blocs calcaris de grans dimensions. Es pot accedir a la cova per diferents orificis. Aquest espai es va utilitzar com a corral fins als anys 30 del segle passat. En aquest espai es van trobar fragments de sílex, un punxó de coure, punxons d'os, penjolls de terracuita, denes de collar i ceràmica a mà amb decoració. En altres galeries encara es podrien trobar altres restes desconegudes.
Tota aquesta àrea es troba en una zona boscosa als peus d'una serra coneguda com el Racó de l'Hospital a la coma de l'Alandò. de la que s'han després varis blocs de roques de grans dimensions.
Com veieu és un recorregut curt, amb un desnivell acceptable on podem veure diverses coves i abrics. En aquesta ruta, a més de conèixer el bonic espai de la ginesta, també podem visitar tres coves, les dues primeres de fàcil accés, on podem veure l'enorme història d'aquestes contrades, des de 55000 anys enrere, fins a l'actualitat, des d'elements funeraris, passant per corrals i, actualment, per rutes excursionistes.